woensdag 9 augustus 2017

De vakantie was nog nooit zo snel voorbij - en toch is ie er nog helemaal


Gisteren: regen op de snelweg. Met een kar vol gekregen stookhout rijden we terug naar Amsterdam, een extra passagier op de achterbank. Onderweg bezoek aan vrienden in België en we ruilen een potje zelfgemaakte jam tegen een vers geoogste pompoen. Vandaag: weer regen en het is herfstig weer, koud, grijs regenachtig. Ik heb de belastingaangiftes nog maar net open gemaakt of ik krijg het eerste telefoontje over werk. Gelukkig nog geen vergaderingen of echt urgente zaken. Daarom maak ik een belofte van voor de vakatie waar: een essay over alle vakantie-klimaatdaden. Wauw - zeven pagina's. De tekst is af, maar ik wil er morgen nog één keer fris naar kijken en ik stoei nog met de omvang en de foto's, ik heb teveel leuke. Maar een klimaatdaad is het zeker, dit essay schrijven. Ik krijg er rode konen van (zie foto) Het is nu al een super leuke manier om nog even niet echt aan het werk te gaan. Verheug je maar vast op een lekker lang vakantieblog, morgen komt ie. Eerst tassen leeghalen, bramenstruik leegplukken, peren van het gras rapen, morgen meer.
Laat maar vast weten waar je nieuwsgierig naar bent, wie weet staat het erin en zo niet, dan kan ik misschien die ene regel nog toevoegen. Ga ik daarna weer over tot de dagelijkse klimaatdaad en het schrijven daarover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten