vrijdag 24 november 2017

Zwarte vrijdag een zwarte klimaatdag, of niet?


Black Friday. Wat een weerzinwekkende uitvinding. Ik wordt de hele dag gespamd met aanbiedingen en erger: ik denk daardoor dat ik iets mis als ik echt helemaal niets koop. Terwijl ik wéét dat het klimaat gebaat is bij helemaal niets kopen. Ik wéét dat het alleen maar marketing is. Het klinkt ook naar, zwarte vrijdag. Dan klinkt blauwe maandag nog vriendelijk

Nou ja, vooruit. Het waspoeder is op en bij Biggreensmile kan ik met 20% 12,5 liter waspoeder kopen. Alleen vandaag. Ik heb het echt nodig. En het is milieuvriendelijk.  Heb ik toch nog mijn kooplust bevredigd. Had ik nou principieel tegen moeten zijn, of gewoon pragmatisch? Ik koos voor het laatste maar ben over te halen om volgend jaar in verzet te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten