maandag 12 februari 2018

Kerstbomenbos - the full story


Belofte maakt schuld. Ik schreef een paar weken geleden: 'De volgende keer het grote verhaal over het Kerstbomenbos."Maar ik stelde het steeds uit. Het schrijven. Dus mijn klimaatdaad van de dag is het publiceren van die kleine novelle. Een waargebeurd verhaal. Alwéér dat bos? Jazeker. Omdat ik nog lang niet klaar ben met het onderzoek dat "Tijdelijk Kerstbomenbos" heet. Omdat er nog steeds mensen zijn die me vragen: "Waarom vind je dat zo belangrijk?" en omdat het antwoord op die vraag nog steeds verandert. Er is iets onverklaarbaars aan. In een poging dat te vatten, schreef ik dit verhaal. Het gaat over het klimaat: waarom een levende boom weggooien en het jaar erop een nieuwe laten voorrijden? Maar ook over méér. Het hele verhaal, van begin tot nu. Nu, want het heeft een open einde. Wie weet snap ik ik hierdoor zelf ook beter en komt er daardoor een Kerstbomenbos 2019.
Of juist niet.

Lees het hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten