zondag 4 juni 2017

Koude douche


Mijn eerste echte dag is dus Pinksteren. Ik heb hier niet heel erg vantevoren over nagedacht, gelukkig kan ik beginnen met wat ik toch al deed. Zoals niet douchen, maar zwemmen 's ochtends vroeg. Ik doe dat alleen als het water boven de 20 graden is, en gelukkig warmt onze zwemvijver snel op. Dus ik zwem alweer een tijdje om wakker en schoon te worden voor het ontbijt. Haar wassen doe ik niet in de vijver, maar doordat ik het elke dag uitspoel lijkt het ook minder nodig te zijn. Een klimaatdaad en lekker zwemmen. Dat is eigenlijk allesbehalve een koude douche, het is heerlijk. Het enige wat ik wel echt nodig heb is een intern zetje in de rug als ik wakker wordt. Dan lijkt de tuin ver en koud en de douche dichtbij en makkelijk. Ik ben niet zo wakker 's ochtends, dus alles wat van het gemakkelijke ritme afwijkt lijkt onoverkomelijk. Dan bezwijk ik wel eens. Maar het gekke is: zodra het ritme er weer in zit is er geen fluit aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten