zaterdag 3 juni 2017

De eerste stap

Vandaag is een nieuw begin. Het is geen nieuwjaar, ik ben ook zelf niet jarig. Pinksteren leek me een mooi moment om een oud idee nieuw leven in te blazen: mijn plan om een jaar lang elke dag actie te ondernemen die bijdraagt aan een betere wereld. Om het overzichtelijk te houden gaat het me om acties die veranderingen in het klimaat tegengaan. Deze week lapte Trump Parijs aan zijn laars, vandaag begeef ik me in tegenovergestelde richting. Omdat ik me weiger neer te leggen bij het idee dat ik te klein ben om het verschil te maken. Omdat ik geloof dat iets oneindig veel meer is dan niets.
Ik heb een paar afspraken gemaakt met mezelf
- het mag een kleine daad zijn
- het mag een paar dagen achter elkaar dezelfde actie zijn, in stukjes
- informatie verzamelen is ook een actie
- ik mag geen dag overslaan
- ik laat weten wat ik doe of gedaan heb via deze blog
Vandaag is het nog makkelijk: ik ben begonnen met deze blog, de eerste stap. Iedereen is bij deze uitgenodigd om ideeën aan te dragen of na te volgen.
Ik ben heel benieuwd hoe ik hier over een jaar op terugkijk. En of ik het volhoud. Daar ben ik over het algemeen niet zo sterk in. Ideeën verzinnen kan ik sneller dan een varken knipoogt. Maar een jaar lang volhouden, dat is andere koek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten